1. Meghatározások

Az ÁSZF hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek Madarász Hajnalka egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó) tulajdonában és üzemeltetésében álló: www.szeretetmozaik.hu honlapon keresztül történő vásárlói (fogyasztói) megrendelésre, vásárlásra, elektronikus szerződésre vonatkoznak. A jelen tájékoztató elektronikus úton, közvetlenül és folyamatosan elérhetők, letölthető itt.

Jelen ÁSZF hatálya Magyarország területén kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a Vállalkozó és a fogyasztó (megrendelő, vásárló) között elektronikusan jön létre.

Jogforrások

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
  • a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
  • a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet.
  • a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet – A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

A jogszabályok elérhetők a: www.njt.hu linken

Nyilatkozatok

A jelen általános szerződési feltételek alapján létrejött szerződés (megrendelés) írásba foglalt szerződésnek minősül, melyeket a Szolgáltató iktat, azok a későbbiekben visszakereshetők.

A szerződés nyelve: magyar. A szerződéshez nem áll rendelkezésre magatartási kódex. A szerződés írásbeli szerződésnek minősül. A szerződés és a vásárlás, megrendelés során keletkezett adattartalom digitális formában előállított vagy nyújtott adat, tartós adat-hordozónak minősül az elektronikus levél és a papír is.

A vállalkozó megteszi az általánosan alkalmazott és általánosan elérhető műszaki védelmi intézkedéseket. A vállalkozó által igénybe vett hardverek és szoftverek biztonságosan képesek együttműködni az elektronikus kereskedelmi ügyletek kapcsán létrejövő digitális adattartalmakkal.

2. Vállalkozás (Szolgáltató, Kereskedő) adatai:

Név: Madarász Hajnalka, egyéni vállalkozó

Nyilvántartási száma: 40111086

Postacím: 2030 Érd, Arany János utca 18.

Bankszámlaszám: 11991119-99476010-00000000

Adószám: 66867087-1-33

Kereskedelmi nyilvántartást vezető jegyző megnevezése és nyilvántartási száma: Érd Polgármesteri Hivatal

Kapcsolat: info@szeretetmozaik.hu

Az adatkezelési nyilvántartás száma:

A tárhely-szolgáltató:

RACKFOREST INFORMATIKAI KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÓ ÉS TANÁCSADÓ KFT.

Iroda címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.
Szervertermek címe: XIII. kerület 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22., 3. em. | VIII. kerület 1087 Budapest, Asztalos Sándor u. 13. | X. kerület 1108 Budapest, Kozma u. 2.
Adószám: 14671858-2-41
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-74088/2014

3. Általános tudnivalók

3.1. A honlap/webshop az interneten a http://www.szeretetmozaik.hu URL alatt található.

3.2. Az ÁSZF szerinti szerződés létrejön: a honlap megtekintésével, regisztrációval, vásárlással, vagy bármely más határozott tevékenységgel, amely érinti a honlapot. A Honlap szolgáltatásainak igénybevételével a Felhasználó egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat.

3.3. A honlapon történő megrendeléshez/vásárláshoz regisztráció nem szükséges. A megrendelés létrejöttéhez a Vállalkozás köteles elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító adatokat.

3.4. A honlap oldalán kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés.

3.5. Az árak minden esetben a forintban fizetendő (bruttó) árak.

3.6. Akciós ár esetén a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

3.7. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

3.8. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

4. Előzetes tájékoztatás a honlapban forgalmazott termékekről

Saját szolgáltatásaim és termékeim találhatóak a webshopban/webáruházban.

A termékek Magyarországon készülnek, melyekhez – lehetőség szerint – magyar előállítású anyagokat használok.

5. A megrendelés folyamatával kapcsolatos információk

Jogszerű a virtuális bevásárlás folyamatának összefoglalása, amely magába foglalja a böngészésről, a termékek kiválasztásáról, megrendelő lap kitöltéséről, a teljesítési és szállítási feltételek kiválasztásáról, a pénztárban való fizetésről, a megrendelés (a fogyasztó ajánlatának) leadásáról, valamint a szolgáltató Ektv. 6. § (2) bekezdése szerinti visszaigazolásról szóló tájékoztatást is.

5.1. A Honlapon a vásárlási folyamat lehetséges regisztráció nélkül és regisztrációval is lehetséges.

A megrendelés menete:

  1. Navigáljon a webshop egyik termékének vagy csomagjának oldalára
  2. Válassza ki a megfelelő mennyiséget, szolgáltatás esetén szükség szerint a tulajdonságokat is (időpont, alkalmak száma)
  3. Kattintson a “Kosárba teszem” gombra
  4. kosár oldalra érkezve ellenőrizheti a kosara tartalmát. Tetszés szerint kivehet belőle termékeket vagy akár többet is adhat hozzá.
  5. Ezen az oldalon adhatja be kuponkódját, ha rendelkezik vele.
  6. Ha végzett a kosara ellenőrzésével, akkor kattintson a “Tovább a pénztárhoz” gombra.
  7. pénztár oldalon adja meg a számlázási adatokat, amik a bal oldalon találhatók. Töltsön ki minden csillaggal jelölt mezőt. Amennyiben nem tölti ki, vagy hiányosak, helytelenek az adatok, a rendszer erre figyelmeztetni fogja.
  8. Ha nem ad meg szállítási címet, a rendszer alapértelmezettként a számlázási címre fogja a csomagot kiszállítani. Ha a szállítási cím eltérő a számlázási címtől, pipálja ki a “Szállítás másik címre?” kérdést és adja meg külön a szállítási adatokat.
  9. Fiók létrehozása?” megjelöléssel megrendeléseinek későbbi vásárlásaihoz a rendszer
  10. A rendelés tartalma résznél újból ellenőrizheti a kosár tartalmát.
  11. A “Rendelés jegyzetek” rovat kitöltése nem kötelező. Ezen rovat kitöltésével a vásárlónak lehetősége nyílik arra, hogy közölje esetleges észrevételeid, kéréseit a megrendelt termékkel kapcsolatban. Vásárlói kérést, észrevételt, esetleges reklamációt vállalkozó e-mailes (info@szeretetmozaik.hu) elérhetőségén is fogad.
  12. Válassza ki a fizetési módot (közvetlen banki átutalás, bankkártyás fizetés)
  13. Ha kitöltött minden szükséges adatot és kiválasztotta a fizetési módot, elolvasta és elfogadja az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat és bejelölte fizetési kötelezettségre szóló nyilatkozatát, kattintson a “Megrendelés elküldése” gombra.
  14. Sikeres vásárlás esetén egy összesítő oldalra fog érkezni, ahol a rendelés részleteit ellenőrizheti. Sikertelen vásárlás esetén ellenőrizze e-mail fiókját. Ha nem érkezett sikeres vásárlásról szóló e-mail, akkor ismételje meg a vásárlás.

5.2. A megrendelésről/szerződési nyilatkozatáról automatikusan minden vásárló elektronikus formában (e-mail-ben) visszajelzést kap. Az e-mail üzenet tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, leírását, a termék vételárát és más esetleges díjakat. Ez a visszaigazoló email üzenet kizárólag a megrendelés/szerződéses nyilatkozat a vállalkozóhoz történt beérkezését és sikeres rögzítését nyugtázza. A szerződés megrendelő és vállalkozó között akkor jön létre, amikor a megrendelés összege kifizetére kerül.

5.3. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége (félrekattintások)

Vásárlónak a megrendelés során, illetve utólag e-mailben (info@szeretetmozaik.hu címre) jelezve is lehetősége van az adatbeviteli hibák technikai javítására.

5.4. Ön és a vállalkozó között jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés, magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet a vállalkozó iktat, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

5.5. A rendelések a megrendelt termékek és szolgáltatások összegének beérkezési sorrendjében folyamatosan feldolgozásra kerülnek.

5.6. A szerződéskötés nyelve: magyar.

5.7. Kupon beváltása

A kuponkódot a kosár oldalon lehet érvényesíteni, a kosár mellett jobbra. A kuponkód beírása után a ‘KUPON BEVÁLTÁSA’ gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével.
A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.

5.8. “Fiók létrehozása?” megjelölés esetén regisztrálni tud a webshopban. A regisztrációnál, ahhoz, hogy a számlát ki tudjuk állítani Önnek, és hogy a csomagot a megfelelő címre el tudjuk juttatni, Önnek az alábbi információkat kell megadnia:

  • Vezeték és keresztnév
  • Cégnév (opcionális)
  • Szállítási cím
  • Számlázási cím (amennyiben eltér a szállítási címtől)
  • E-mail cím
  • Telefonszám

Ezeket az információkat mi tároljuk, így a legközelebbi bejelentkezéskor ezeket már nem kell megadnia. Ezeket az adatokat az alábbiakra használjuk:

  1. Teljesítjük a megrendelését.
  2. A rendeléssel kapcsolatos információkkal ellátjuk Önt e-mail-ben, ha ez nem sikerül, akkor telefonon vagy e-mailben.
  3. E-mail-ben megküldjük a megrendeléshez kapcsolódó elektronikus számlát.

6. Fizetési feltételek

6.1. A vállalkozó minden árat magyar forintban ad meg amely magában foglalja a csomagolás költségeit. A Vállalkozó alanyi adómentes (áfamentes) kisadózó, így az általa kibocsájtott számlákat nem terheli ÁFA.

6.2. A választható átvételi és fizetési módok:

6.2.1. Egyedi banki átutalás

Ha átutalásos fizetést választ, a kifizetéshez kapcsolódó számlát elektronikus/postai úton juttatjuk el Önhöz.

Az egyedi banki átutalás adatai:
Számlatulajdonos neve: Madarász Hajnalka
Bank: ERSTE Bank
Számlaszám: 11991119-99476010-00000000
IBAN: HU46 1199 1119 9947 6010 0000 0000

Amennyiben a megrendelést követő 8 napon belül nem történik meg az átutalás, a megrendelést sztornírozzuk.

6.2.2. Bankkártyás fizetés / Barion bankkártyás fizetési rendszer

Webáruházunkon keresztül lehetősége van arra, hogy a megrendelt termékeket bankkártyával egyenlítse ki. A fizetés a Barion online fizetési rendszerén keresztül, biztonságos, titkosított csatornánk keresztül történik.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

6.2.3. Utánvét

NINCS lehetőség utánvétes fizetésre. A termékeket vagy a szolgáltatásokat bankkártyával vagy egyedi átutalással lehet teljesíteni.

6.3. A szerződés az áru megrendelésével és a vállalkozó általi elfogadás visszaigazolásával jön létre.

7. Szállítás

7.1. Szállítási költség: a termék ára tartalmazza belföldi szállítás esetén a 7.1.2. szerint.

Külföldi vagy futárszolgálattal történő szállítás esetén külön ajánlat és megállapodás szerint lehetséges.

7.2. Belföldi szállítási cím megjelölése esetén a Magyar Posta ajánlott küldeményeként kerül megküldésre a megrendelt és kifizetett termékek.

Külföldi vagy futárszolgálattal történő szállítás abban az esetben lehetséges, amennyiben megrendelő egyedi írásbeli ajánlatot kér és a szállítási többletköltség ajánlatát elfogadja. Ebben az esetben a megrendelés egyedi banki átutalással teljesíthető.

7.3. A megrendelt csomagküdemény maximális súlya 2 kg.

7.4. A teljesítés várható ideje: az átutalás beérkezését követően 8 munkanapon belül.

7.5. Megrendelő a számlát papír alapon kapja meg, mely elektornikus e-mailcímére kiküldésre kerül.

8. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és jótállásról szóló mintatájékoztató a 45/2014 (II.26.) Korm.rendelet 3.melléklete szerint

8.1. Kellékszavatosság

Hibás teljesítés esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kérheti a kijavítást vagy a kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kéri, illetve nem kérheti, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 1 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

8.2. Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként a megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a megrendelő a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Mint gyártó kizárólag akkor mentesülök termékszavatossági kötelezettségem alól, ha bizonyítani tudom, hogy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt a megrendelő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.3. Jótállás

Hibás teljesítés esetén a webshopon/webáruházon keresztül érkezett megrendelés alapján a jótállásra köteles vagyok, mely alól csak abban az esetben mentesülök, ha bizonyítom, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9. Tulajdonjog fenntartás

Vállalkozó a megrendelt termék teljes vételárának a megfizetéséig a tulajdonjogát fenntartja. A megrendelt, de ki nem fizetett termék szállítása nem történik meg.

10. Szerzői jogi nyilatkozat

A honlap üzemeltetője és az oldal tartalmának létrehozásában közreműködők a szerzői jogukat fenntartják a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján!

A www.szeretetmozaik.hu honlapon megjelenő minden tartalom, így a tájékoztatók, leírások, cikkek, a képek, a honlap grafikája vagy bármely más egyéni, eredeti megoldás szerzői mű (a továbbiakban: “mű”), és a fenti törvényben megfogalmazott szerzői jogi oltalom alatt állnak.

11. Fogyasztói jogok, panaszkezelés, békéltető testület

11.1. Fogalmak

11.1.1. fogyasztó: a Ptk-ban (2013. évi V. törvény) meghatározott fogyasztó,

11.1.2. vállalkozás: azon vállalkozási tevékenységet önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi,

11.1.3. gyártó:

  1. a) a terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője, helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel vagy
  2. b) a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett ilyen képviselő hiányában az importáló,

11.1.4. forgalmazó: az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza,

11.1.5. termék: minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ide nem értve a pénzt, az értékpapírt és a pénzügyi eszközt – és a dolog módjára hasznosítható természeti erő,

11.1.6. szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan – ellenszolgáltatás fejében végzett – tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában,

11.1.7. áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás,

11.1.8. eladási ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár,

11.1.9. egységár: a termék e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár,

11.1.10. kereskedelmi kommunikáció: a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben ekként meghatározott fogalom,

11.1.11. forgalmazás: valamely termék vállalkozás által – értékesítés, fogyasztás vagy használat céljára ellenérték fejében vagy ingyenesen – történő rendelkezésre bocsátása, ideértve a fogyasztó számára történő felkínálást is.

11.2. árfeltüntetési kötelezettség:

A fogyasztót írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról.

Az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.

Az eladási árat és az egységárat, illetve – határon átnyúló szolgáltatásnyújtás kivételével – a szolgáltatás díját Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni.

A termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni.

Ha a termékre vonatkozó kereskedelmi kommunikáció megjelöli a termék eladási árát – amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik -, az egységárat is meg kell adni.

Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

Az ár feltüntetésére vonatkozó rendelkezések megtartására a forgalmazó köteles.

Az eljáró hatóság felhívására a vállalkozás köteles igazolni, hogy az árfeltüntetésre vonatkozó kötelezettségeinek eleget tett

11.2. Csomagolási kötelezettség

A terméket úgy kell csomagolni, hogy a csomagolás óvja meg a termék minőségét, könnyítse meg szállítását, ne befolyásolja hátrányosan a termék minőségét vagy mennyiségét.

A termék csomagolására jogszabály további előírásokat határozhat meg.

A csomagolásra vonatkozó rendelkezések megtartására a gyártó köteles. Ha a gyártó nem tesz eleget a csomagolási kötelezettségének, akkor a forgalmazó köteles pótolni azt.

Az eljáró hatóság felhívására a vállalkozás köteles igazolni, hogy a csomagolásra vonatkozó kötelezettségeinek eleget tett.

11.4. Panaszkezelés általános szabályai

11.4.1. A vállalkozás kérdéseket, esetleges panaszokat postai levélben (2030 Érd, Arany János utca 18.), illetve elektronikus levélcímen info@szeretetmozaik.hu fogad.

11.4.2. A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

11.4.3. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

11.4.4. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

11.4.5. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a) a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

11.4.6. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét

11.4.7. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

11.4.8. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak

11.4.9. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

– a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

– a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

– a hiba bejelentésének időpontját,

– a hiba leírását,

– szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

– a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

11.4.10. Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

11.4.11. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

11.4.12. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

11.4.13. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

11.4.14. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

11.4.15. Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

  1. a) a fogyasztó nevét és címét,
  2. b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
  3. c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
  4. d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

Fentiek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

11.4.16. Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.

A javítószolgálat a kijavítást a 10.4.14. pontban előírtak betartásával köteles elvégezni.

11.5. Békéltető testület eljárása

11.5.1. A vállalkozó tájékoztatja a megrendelőt/vásárlót, hogy esetleges panasz, vita, sérelem esetén joga van békéltető testülethez fordulni:

Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara

mellett működő Békéltető Testület

(Pest Megyei Békéltető Testület)

1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

(PBT_Fogyasztói tájékoztató_2018)

Panasza esetén lehetősége van vásárlónak a lakhelye szerinti békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

11.5.2. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz is: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

11.5.3. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:  http://ec.europa.eu/odr

12. Elállási jog

12.1. A megrendelő/vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől azokban az esetekben, amikor a termék nem áll elállási korlátozás alatt. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a megrendelő jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

12.2. Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy

a terméket átveszi,

több termék adásvételekor ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételnek napját kell tekinteni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

12.3. Ha megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:  info@szeretetmozaik.hu. A megrendelő felhasználhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, de nyilatkozatát megteheti formakényszer nélkül is.

12.4. Határidőben gyakorolja elállási jogát a megrendelő, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A dokumentum itt tölthető le.

13. Az elállás joghatásai

13.1. Ha a megrendelő/vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vállalkozó visszatéríti a megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a megrendelő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

13.2. Vállalkozó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

13.3. Elállás esetén a megrendelő/vásárló köteles a vállalkozó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a 2030 Érd, Arany János utca 18. alatti címére visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a megrendelő/vásárló elküldi a terméket.

13.4. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a megrendelő/vásárló viseli.

13.5. A visszatérítést a vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

13.6. A megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

13.7. A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:

a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti

olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ

olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak

olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza

olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel

13.8 Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti a Vállalkozót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

13.9. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

13.10. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Érd, 2020. 12. 13.